Workshop: Opvallen met jouw business doe je zo!

Op donderdag 10 september 2020 bood Centrummanagement Maastricht een aantal lokale ondernemers een bijzonder cadeau aan: In samenwerking met marketingbureau Many Tastes vond in de Muziekgieterij een voor ondernemers kosteloze workshop Marketing plaats. Daarnaast deed CMM ook nog eens 5 individuele bezoeken aan ondernemers voor een op hen afgestemd marketing-advies cadeau!

Je social media doelgericht inzetten, wel of niet een eigen online webshop, wat doen de buren, wat werkt wel en wat werkt niet? Om antwoord te geven op deze en andere prangende marketingvragen ontwikkelde marketingbureau ‘Many Tastes’ een workshop voor ondernemers. Centrummanagement heeft de samenwerking opgezocht met Fiorienne Westenberg en Elin van Beem van Many Tastes en organiseerde speciaal voor Maastrichtse ondernemers een, voor hen kosteloze, workshop.

Na een korte inleiding van Paul ten Haaf, directeur Centrummanagement, nam Fiorienne het woord. Zo’n 20 ondernemers werden aan de hand van een persoonlijk werkboek, meegenomen door de belangrijkste stappen van de marketing en in twee uur tijd ontwikkelden zij hun eigen marketingplan met concrete acties waarmee nog diezelfde dag een start kon worden gemaakt.

    

De volgende onderwerpen kwamen aan bod:

  • Wat is eigenlijk marketing, wat is een merk, een identiteit en een concept? Werk aan de basis van je bedrijf. Zonder stevig fundament geen succesvolle onderneming.
  • Wat is je ijkpersoon? Heb je je doel en doelgroep helder voor ogen? Wat doet de concurrent?
  • Wat is jouw verhaal? Ben je onderscheidend genoeg ten opzichte van soortgelijke bedrijven?
  • Wat is de golden circle en hoe kun je hier mee werken? Waarom voegt jouw bedrijf iets toe?
  • Welke relevante acties kun je inzetten en wanneer?
  • Samenwerkingsverbanden zijn hot! Zijn er (al) medeondernemers of andere partners met wie je de samenwerking aan kunt gaan?
  • Hoe laat je jezelf zien? Door je huisstijl ‘op te frissen’ geef je de uitstraling van je bedrijf een boost én creëer je extra aandacht. Welke (grafische) marketing do’s en don’ts zijn er?
  • Hoe maak je een planning? Bedenk nu alvast alle aanbiedingen en (marketing)acties die je de komende periode on- en offline wilt doen en werk ze uit.

Al deze stappen leiden ertoe dat ondernemers konden leren hoe ze meer naamsbekendheid kunnen opbouwen.

Na afloop van de workshop was er voor de liefhebbers tijd om nog even na te praten, of een kleine rondleiding door de muziekgieterij te krijgen.

In de middag brachten Fiorienne en Elin een bezoekje aan vijf ondernemers waar ter plekke dieper in gegaan werd op de materie en om hen persoonlijk advies te geven.

Harbour Club

Mrs. O. and More

Siefers Opticum

“Boeiende ochtend, die goed verzorgd was door CMM, met aansluitend een zeer inspirerend  bezoek van de dames van Many Tastes. Heel prettig om te brainstormen, nieuwe input te krijgen en de theorie van de workshop te koppelen aan de praktijk. Aanrader! “

 

Sarneel Dessous

“Zo fijn dat er met een professioneel marketing oog werd gekeken naar mijn zaak! Ik heb uit de workshop en vooral ook uit het persoonlijk bezoek veel inspiratie opgedaan en zeker ook “food for thought”. Ik ben CMM en Many Tastes erg dankbaar voor deze kans. Ik had het niet willen missen!”

Riviera Retro

Samengevat

 

Al met al kunnen we spreken van een hele geslaagde dag waar vele nieuwe ideeën ontstaan zijn. Kon je er niet bij zijn, maar heb je wel interesse in de diensten van Many Tastes, neem dan contact (met ons, CMM) op, of benader Many Tastes direct:

Telefoon: 030 227 3561

E-mail: info@manytastes.nl

Vrijthof 23, 6211 LE Maastricht

+31 (0)43 - 851 89 77

Volg ons op social media