De tweede thema-avond van 2016 was geslaagde en inspirerend! Het onderwerp was het ‘midweek concept’ (Maastricht Midweekend) waarvoor de deelnemers hebben gebrainstormd over een creatieve invulling die bezoekers van Maastricht moet verleiden tot een verblijf tijdens de “daldagen”.
Het Midweek Concept
Het doel van dit concept, dat sámen met de ondernemers bedacht wordt, is om de zogenaamde dal-dagen (zondagavond t/m donderdagmiddag) aantrekkelijker te maken voor een bezoek aan- en verblijf in Maastricht. Door een impuls te geven aan het korte verblijf op deze dagen snijdt het mes aan twee kanten: bezoekers kunnen Maastricht op een andere manier ervaren en ondernemers kunnen hun omzet boosten.
CMM en Maastricht Marketing willen dan ook een concept ontwikkelen dat bezoekers verleidt tot een kort verblijf op de dal-dagen door voor een juiste prijs veel ‘extra Maastricht’ te bieden, door bijvoorbeeld service en activiteiten aan te bieden die op drukke dagen niet of minder beschikbaar zijn.
Benieuwd naar de uitkomsten? Je kunt hier het verslag teruglezen.
Vrijthof 23, 6211 LE Maastricht