Overal en altijd bereikbaar met het aanbieden van diensten en faciliteiten vanuit één digitale city-app, dat was het doel om in 2018 samen met ondernemend Maastricht te bereiken. Wanneer voldoende ondernemers in het centrum van Maastricht zich zouden aansluiten, zou VodafoneZiggo een publiek WiFi-netwerk in de gehele binnenstad faciliteren. Met deze samenwerking was Maastricht klaar geweest om gebruik te maken van de kansen die de digitale ontwikkelingen bieden. Bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers plukken daar dan de vruchten van.
Op woensdag 10 januari vond de eerste thema-avond van 2018 plaats. Deze thema-avond werd georganiseerd door Centrummanagement in samenwerking met VodafoneZiggo en stond geheel in het teken van Maastricht als toekomstige Smart City. In het Eiffelgebouw werden verschillende ondernemers geïnformeerd over het concept Smart City en de voordelen die dit met zich meebrengt, voor zowel de stad Maastricht als ook de ondernemer zelf.
De presentatie nog eens nakijken? Deze vind je hier.
Bij de acquisitie door Vodafone later bleek het aanbod helaas toch niet interessant genoeg voor ondernemers om er gebruik van te maken. Hierdoor is de doelstelling van een centrum-breed wifi bereik niet haalbaar gebleken.
Vrijthof 23, 6211 LE Maastricht