We kijken terug op een geslaagde en inspirerende thema-avond! Het onderwerp was het ‘midweek concept’ waarvoor de deelnemers hebben gebrainstormd over een creatieve invulling die bezoekers van Maastricht moet verleiden tot een verblijf tijdens de “daldagen”.

Het Midweek Concept

Het doel van dit concept, dat sámen met de ondernemers bedacht wordt, is om de zogenaamde dal-dagen (zondagavond t/m donderdagmiddag) aantrekkelijker te maken voor een bezoek aan- en verblijf in Maastricht. Door een impuls te geven aan het kort verblijf op deze dagen snijdt het mes aan twee kanten: bezoekers kunnen Maastricht op een andere manier ervaren en ondernemers kunnen hun omzet boosten.

CMM en VVV willen dan ook een concept ontwikkelen dat bezoekers verleidt tot een kort verblijf op de dal-dagen door voor een juiste prijs veel extra Maastricht te bieden, door bijvoorbeeld service en activiteiten aanbieden die op drukke dagen niet of minder beschikbaar zijn.

Benieuwd naar de uitkomsten? U kunt hier het verslag teruglezen.